Drivhus i det blå...


Nå som jeg har begynt å gjøre en del endringer i drivhuset, blant annet med takbjelker og støttepillarer i svartmalt tre, har jeg begynt å se muligheter for å lage hyllesystemer langs kortveggene.
Siden jeg ikke bor fast på feriestedet vårt, så vil det riktignok være umulig å fylle disse med potteplanter til vanlig, men når jeg er der om sommeren... Ellers kommer jeg til å fylle dem med gjenstander av koboltfarget glass. Jeg har nemlig alltid vært litt fascinert av den fantastiske fargen koboltblått glass har, spesielt om en ser det i motlys.
I det siste har jeg derfor begynt å se meg om etter glassting med nettopp denne fargen, men det er jo ofte slik at butikkene er fylt med det som er på moten akkurat nå. Koboltblått glass er tydeligvis ikke i dette motebildet- men jeg har likevel klart å finne noe- blant annet på Fretex.


Nedenfor:
Det meste har jeg derimot funnet på loftet og i kjelleren hjemme hos oss selv, for det blir jo ofte slik at en samler på en del ting gjennom årenes løp, så nå tror jeg at jeg skal ha rikelig til en hel drivhuskortvegg!
Jeg må inrømme jeg ennå ikke er sikker på hvordan det i praksis vil fungere, for mye glass betyr mye støvtørking i drivhuset- og der har jeg jo egentlig nok av andre ting å gjøre på... ;-)




Nedenfor: Jeg ser forresten frem til jeg reiser bort igjen til vår svenske hage, for forrige gang sto en mengde liljer i knopp flere steder. Er jeg heldig får jeg kanskje oppleve blomstringen på en del av dem neste gang jeg er i Sverige.


 Jeg ønsker deg en fortsatt riktig fin dag!


Kommentarer

  1. Vi er ikke så trendy her på gården så det finnes fortsatt noe koboltfarget glass her og der. Og enda mer sto det i kjelleren. Jeg er helt enig i at gjør seg i et vindu med motlys.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Åshild.
      Takk for hyggelig hilsen.
      Jeg er nok ikke så trendy jeg heller. Jeg prøver heller å omgås ting jeg liker :-)og koboltfarget glass har jeg i grunnen alltid likt, så da var det jo fint jeg fant et sted jeg kan ha dem! :-D
      Ha en fortsatt riktig fin dag
      Stein

      Slett
    2. Hvor er det fint med glassager i et glashus! Det passer vældig godt ind, og den koboltblå farve er et skønt syn, som matcher rigtig godt til grønt!

      Mange flotte fotos af blomster på altanen herunder! Man skulle tro det var juni måned med sådan et blomsterflor :-)
      Fortsat god sensommer!

      Slett
  2. Virkelig flott! Blått som sommerhimmelen!

    Ønsker deg en fin ny uke! Klem

    SvarSlett
  3. Hvor har du mange fine blå ting. De tager sig rigtig godt ud i vinduet, når solens stråler rammer dem.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlett
  4. Det kommer jo til å bli superfint, som alt annet du finner på=) Drivhuset ditt er blitt veldig fint. Jeg synes det kler den svarte fargen=) Håper du har det fint=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Jøss.....kor stilig. Likte veldig godt det blåe i mot det svarte i drivhuset ditt. Du, drivhuset ditt må du ver skikkelig stolt av.....virkelig vakkert.
    Lilja var ei kvit skjønnheit!
    Ha en aldeles trivelig kveld:)

    SvarSlett
  6. Vilket fint växthus/drivhus! Gillar de fina stenarna på golvet också. Tack för hälsningen hos mig! Det är min man som göra alla spaljéer och växtstöd. Bra med en händig man!

    Louise

    SvarSlett
  7. Uansett trender er den blåfargen en sikker vinner synes jeg.

    SvarSlett
  8. Ååh så lekkert! Elsker farget glass, spesielt alt blått! 8)) Trender får bare komme og gå som de vil, både glass og blått lever trygt i stuen vår uansett! ;) Tror glassfunnene dine vil være verdt litt støvtørking, nydelig collage!

    Ha en fortsatt fin uke! :0)

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg