Vårrengjøring i skogen!

I dag har vi hatt en fantastisk dag her på torpet vårt i Sverige! Sol og vindstille med nesten sommerlige temperaturer. Kan en be om mer?
Jeg benyttet anledningen til å ta et riktig skippertak i skogen, for det er helt utrolig hvor mye kvister, løv og avbrukne grener det kan bli i løpet av vinteren!
Jeg har nok ikke ryddet unna mer enn 1/3 i løpet av dagen, men jeg er sikker på at jeg fint hadde klart å fylle et helt lastebil- lass med alt rasket!

 Slik så det ut store deler av skogen før jeg satte i gang. Helt utrolig hvor mye kvister og rask som har kommet denne vinteren! Det meste skyldes nok at vi har hugget ned en god del trær og at dette er rester etter dem.

Bildet nedenfor:
For å forhindre at jeg trakker i stykker en mengde planter har jeg laget enda flere skogsveier slik at  jeg med enkelthet skal kunne komme til fra begge sidene av bedene.
Nå gleder jeg meg til stauder, løkplanter og knoller spirer for fullt!

 Selv etter at jeg har renset skogsbunnen for gammelt løv og annet rask gjenstår veldig mye, men jeg er kjempefornøyd! Jeg har tross alt bare brukt en dag på jobben! :-D

 Nedenfor:
Det begynner etter hvert å bli veldig mange skogsveier rundt om i vårt woodland. En del kommer nok til å endre seg etter hvert, men samtidig er det ikke tvil om at det vil være mye lettere å stelle planter, busker og trær til someren.


Jeg ønsker dere en fortsatt riktig fin påske!


Kommentarer

  1. Virkelig bra jobba! Så utrolig herlig å ha en slik skog i nærheten. Og veldig flott med denne oppdelingen rundt trærne!

    Ønsker deg en kjempe fin onsdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vivi. Takk for hyggelig melding :-D Det er i hvertfall veldig greit med den oppdelingen for å hindre meg i å trakke på små, nyplantede planter som ellers kan være vanskelig å få øye på! :-)
      Jeg ønsker deg en riktig fin påske!

      Slett
  2. Gosh så fint det blir! Elsker kantingen av stiene! Man får liksom lyst til å gå gå dem! :)

    Ha en fortsatt knall påske du og!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig melding Lin! :-D

      Slett
  3. Kjempefint og kjemplurt med en slik kanting av stiene. Det var jo vakkert der inne ifjor, det blir nok enda frodigere i år.

    Kjøpte trepinner på Biltema igår, de er jo helt suverene! Takk for tipset! Nå blir det fine tremerkepinner istedenfor disse plastpinnene som flyr rundt i blåsten..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ahn.
      Takk for veldig hyggelig melding! Så fint du liker de pinnene fra Biltema! Jeg har brukt dem i fjor også. Eneste problemet er at de blir litt svarte fordi de suger til seg vann. Derfor bestemte jeg meg for å dyppe dem i tre-olje etter at jeg har skrevet plantenavnet på dem.
      Ha en riktig fin påske! :-D

      Slett
  4. Det må være kjempemoro å skape i en løvskog. Om sommeren vil det kanskje være løvtuneller som fører ut mot vannet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg er veldig glad i skogen. Spesielt om sommeren når løvet skaper vandrende skygger der inne. Ønsker deg en riktig fin påske!

      Slett
  5. Wow vilka läckra bilder du har tagit! Skogen är ju helt underbar.
    Glad påsk till dig och din familj.
    Annika

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg