2 ukers ferie!!


Så var en flott påskeuke i vår svenske hage over. Jeg er ganske fornøyd med hva jeg fikk utrettet i hagen denne gangen, selv om det har vært litt for mange frostnetter denne uken.
Nå venter 2 uker i vår Spanske hage og jeg kan ikke nekte for at jeg gleder meg veldig!
Som alltid er jeg veldig spent på hvordan blomster, busker og trær har klart seg siden sist. 6 måneder uten stell er jo en lang tid. Nå skal jeg inrømme at mine foreldre kom ned til Spania for noen uker siden. De har vannet og stelt i hagen min, foruten at de tar seg av sin egen, så jeg regner med at jeg ikke blir skuffet denne gangen heller! :-D
Nedenfor kommer noen bilder fra vårt opphold i Oktober. Som dere ser fikk vi ferdigmalt huset. Det ble kremgult, som fjellgrunnen og terrasseflisene våre. 

Kremfarge er mye mer behagelig for øynene enn hvitt på solrike dager - og de er det jo mange av i denne delen av Spania.
Vi kjøpte en del nye hagemøbler under vårt siste opphold. Solen tærer veldig på alt, så metallmøbler er nesten et "must". Disse stolene har egentlig tykke sitteputer, men fungerer også fint uten siden rygg og sete er laget av hvit "polyrottan".

Nedenfor; Vi blir alltid like positivt overrasket over hvor fint plantene klarer seg i månedsvis alene uten ekstra vanning eller stell.
Hagen har, de siste årene blitt ganske opparbeidet, noe som betyr at det er stadig enklere å vedlikeholde den siden store, kultiverte planter fordriver ugresset vi ellers ikke ønsker.


 Jeg er veldig spent på hvordan plantene som vi fikk i jorden til høsten har klart seg gjennom vinteren. Grapefrukt- og mandarintrærne har måtte klare seg gjennom sin første vinter. Hvis det har gått fint kommer vi nok til å plante noen flere frukttrær i den nyanlagte hagen bak huset.
Den delen av hagen er, som dere ser nedenfor ikke ferdiglaget. Jeg har mange ideer, så det blir spennende å se hvor langt jeg kommer denne gangen!


Skråningen foran huset er jeg ekstra spent på.
Der sådde jeg masse blomsterfrø i høst. Det skal jo bli spennende å se om NOE av det har rotfestet seg og skaper litt farge der!

Jeg kommer nok til å sjekke mine mails og lignende, men får nok ikke like mange muligheter til å lage nye blogginlegg de nærmeste ukene, så;





Jeg ønsker dere noen riktig fine hageuker i tiden fremover! 



Kommentarer

  1. Herreminskaper......tenk å ha det sånn.
    Ser helt herlig ut.

    SvarSlett
  2. Nærmere paradis kan man neppe komme :) Kremfargen er lekker, og som du sier sikkert mye mer behagelig enn ren hvit på solrike dager. Til og med her kan man bli blendet av ubrukket hvitfarge på hus. Den myke fargen glir nydelig inn i omgivelsene. Krysser fingrene for skråningen din! Den er jo kjempebratt, rene fjellgeiten du :)
    Ønsker dere en nydelig ferie!

    SvarSlett
  3. Det ser så flott ut der! Virkelig et drømmested. Jeg ønsker dere en flott ferie :-)

    SvarSlett
  4. Vilket paradis!! Förstår att det blir spännande att se hur växterna har klarat vintern.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  5. For et fantastisk fint sted dere har! Og utrolig gøy med eget mandarin og grapefrukt tre. Hagen ser utrolig fin ut, skråningen blir sikkert like bra:-) God ferie!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg