Arbeid i vår spanske hage..

Vi er jo fortsatt i vår spanske hage og rundt oss blomstrer det fortsatt for fullt. Vi har fått gjort veldig mye uken som har gått. Jeg kommer til å vise dere litt etter hvert, men først og fremst kan jeg trekke frem den mest omfattende jobben. Vi bestemte oss nemlig for å sementere øverste del av oppkjørselen denne gangen. Det var noe vi lenge har ønsket å gjøre, men siden det har avhengt av hva vi skulle gjøre med terrassen foran huset, så har denne jobben blitt stadig utsatt.



Nå tok vi skrittet fullt ut og bestilte ferdigbetong, jernmatter og alt annet vi trengte.
På bildet nedenfor kan dere se hvordan øverste del av oppkjørselen så ut før vi satte i gang. Veien hadde alt et dekke av grovbetong som siden hadde fått et lag grus.

Bildet nedenfor: Vi har fått jern nett på plass og betongbilen kan komme. Legg merke til de lekre "støvlene" vi har på oss for å kunne vasse i betong ;-)


Bildet nedenfor: Det går med ganske mange kubikk for å sementere en slik oppkjørsel. Til sammen har vi vel benyttet rundt 30 kubikk, men det er på hele veien.
Bildet nedenfor: Sementen har kommet på plass og nå gjenstår finpussingen.


Bildet nedenfor: Veien er ferdig sementert, men ennå gjenstår mye. Vi skal nemlig bygge rekkverk langs hele den nysementerte delen og sette opp "sjalusistein", som det kalles her nede. Bedet i forkant kommer til å gjøres litt med slik at vi kommer til å ha en rekke med 8-10 frukttrær mellom blomsterbedene. - Men det får utsettes til et annet år!


Jeg ønsker dere alle en fortsatt riktig fin uke! 

Kommentarer

  1. Wow fantastisk. :) Jeg skal også kjøpe
    leilighet i Spania,gleder meg. :)
    Klem Mette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende Mette! Hvor i Spania tenker du å kjøpe leilighet? Det er jo mulighet å gjøre gode kjøp mange steder nå for tiden :-)
      Ønsker deg en fortstatt riktig fin dag!
      Stein

      Slett
  2. Så flinke dere er!!! Det ser ut som litt av en jobb, med eller uten hjelpere. Jeg synes nå det var en fin farge på den grusen som lå der for før, jeg da, men er det skrått flytter den seg vel nedover. Er du tilbake i Oslo nå da, eller blir det direkte til sverige? Her er det hektiske jobbedager, men blir snart en lyntur til feriehageland for å grave :D

    SvarSlett
  3. Så fint dere ser ut til å ha det der, i Spania! Lyst til å følge deg videre ;) Besøk gjerne min nye hageblogg, om du vil ;) Ha en fin kveld!

    Klem, Turid

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg