Frøken lilla..


Moseplassen har en uhøytidelig konkurranse for tiden som heter "Frøken lilla".
Konkurranser kan alltid være morsomme å delta i,  men det er jo hyggelig å være med å stemme, selv om en ikke har eget bidrag! Så selv om jeg ikke er med denne gangen har jeg vært inne og avgitt mine stemmer på dem jeg har som favoritter. Jeg oppfordrer deg å gjøre det samme. Det er flott med bloggere som tar initiativ til å utlyse konkurranser, og hyggelig at folk stiller opp. Jeg ønsker deltakerne lykke til og håper den beste vinner!    :-D

Klikk på linken for å komme til konkurransen: "Frøken Lilla".
Lilla blomster er kjærkomne innslag i min hage, så jeg har en del av dem. Bildet ovenfor er av en frodig, ensfarget akeleie.

Kommentarer

  1. Hei

    så hyggelig at du var innom bloggen og tittet.
    Her skal du få et tips, hadelandshagen.no.
    Orion er kansje flottere , den har mørkere årer,nesten rødlilla og er rundene i blomsterformen. Kommer bilde av den på min blogg snart

    Fiiin sommerdag ønskes deg

    SvarSlett
  2. Hej!
    Tack snälla du för kommentaren hos mig!
    Blir lite nyfiken på vart du har sommarhuset?Ser väldigt fint ut där vid vattnet.
    Vilket jobb att anlägga ett sånt stort woodland...
    Hälsningar Helena!

    SvarSlett
  3. Hei Josimo. Mange takk for tipset. Jeg har vært inne på Sigrid sine sider: "Hagelandshagen" og hun har så veldig mange storkenebb jeg gjerne skulle ha lyst på. Jeg sendte en bestilling til henne for en stund siden, så etter hvert dukker det vel opp noen geranium her i hagen også! :-D

    Helena; Sommarhuset ligger i Värmland, nær Munkfors, mellom Karlstad og Hagfors. Vi stortrives der borte. Värmland er et veldig sjarmerende stykke Sverige og grannar er "jättetrevliga, lugna og snälla" :-) Hva mer kan en ønske seg? :-D

    SvarSlett
  4. En vakker Frøken Lilla kandidat, lykke til i konkurransen:)

    Takk for hyggelige ord på bloggen min. Du, jeg skulle ønske jeg kunne si deg hva slags drue jeg har, men dessverre finner jeg ikke ut av det. Jeg har fått planten, og giveren er også usikker på navnet. Men at det er en herdig sort, det er sikkert, for den har tålt sprengkulde og vanskjøtsel noen tidligere år;))
    Jeg pleier skjære den kraftig ned, og den vokser villig tilbake:) Det blir røde søte stenfrie druer!
    God helg til deg, hilsen fra Ingrid Andrea

    SvarSlett
  5. Hei Stein og takk for hyggelig kommentar og stemme til Onkel Lilla:)

    Jeg legger deg til i blogglisten min, for denne svenske sommerhagen din ser ut som en drømmeplass! Drømmer selv om et svensk torp, en liten koselig stuga med oldemorshage utenfor. Aller helst ved et vann slik du har, heldiggrisen...

    P.S. Jeg er hektet på forskjellige geraniumer jeg også for tiden.

    Blomsterstjernen

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg