Stemningsrapport fra balkongen...




Nå er det ikke lenge til vi skal reise bort og tilbringe våre ferieuker i Sverige. Det meste av plantene har blitt overført til feriestedet og balkongen vår begynner endelig å bli klar for sommeren.

Denne sommeren har jeg planer om å lage en "statue i skogen vår. En byste skal stå på en søyle slik at hun ansiktet kommer i vanlig kroppshøyde. Deretter vil jeg bruke rustne jernstenger og forme dem slik at de blir et espaliere i en kappeform rundt søylen - Klatreplanter skal forhåpentlig vokse opp langs espalieret og til slutt danne en levende kappe til min egenproduserte statue. Jeg skal bringe bilder av byggeprosessen om forklaringen min her virket tlitt utydelig. Opprinnelig hadde jeg tenkt å bruke denne kvinnebysten til prosjektet, men nå tror jeg hun skal få bli værende i Oslo. Jeg har en annen byste jeg kan benytte borti Sverige.

Samboeren min mener balkongen påminner litt om en blomsterbutikk for tiden, men jeg trives jo med det. Den korte sommeren vi har her i Norge må vi jo gjøre det meste ut av blomstringstiden!?
Margerittene kommer nok til å havne på terassebordet etter hvert, men foreløpig står de greit på gulvet sammen med roser, hortensia og flittiglise.
Ønsker dere en riktig fin hagedag!


.

Kommentarer

  1. Hei! Så frodig og fint! Og et sånn hode er en god idé ikke bare på toppen av en kappe i de svenske skogene, men på balkongbordet. Hadde jeg hatt større plantebord skulle jeg jammen plassert et hode el.l. mellom pottene. Har planer om et par gargoyler i feriehagen, men det står et stykke nede på listen i forhold til mange andre prosjekter. Om en ukes tid drar jeg også til ferieland. Kos deg på torpet!

    SvarSlett
  2. Så koselig og innbydende dere har det på balkongen, Stein! Du er veldig flink!! Så deilig det blir å tilbringe noen uker i Sverige, skulle gjerne vært her i hele sommer selv. Jeg reiser hjem på lørdag og så blir det en del jobbing i sommerferien så da blir det å vente til august før jeg kan være der over en lengre periode igjen.

    Du lurte på hvordan jeg klarer å holde alt det hvite rent. Jeg har også flere trekk å bytte på med, men i hele fjor så trengte jeg kun å vaske trekkene en gang. Grunnen til det er at jeg bruker en blondegardiner på setene og pledd over vangene, hvis du ser på linken under så kan du se hvordan jeg har gjort det.
    http://villaklaraberg.blogspot.com/2010/02/gode-radikke-alltid-dyre.html

    Ha en flott uke, jeg titter innom for å se hva som skjer på det svenske sommerparadiset i løpet av sommeren...høres spennende ut de planene du har.

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg