Tilbake til sommerhagen!

Så var vi tilbake i Skandinavia igjen etter noen fantastiske uker i vår spanske hage. Vi fikk gjort veldig mye denne gangen, men det kan jeg kanskje vise i et senere blogginlegg. Noe av det første vi gjorde etter å ha vendt tilbake til Norge ble å reise over til vår svenske hage.
Der hadde våren kommet litt, men ikke så mye lenger enn en måned siden.
Jeg regner med dette skyldes kjølig vær.
Denne helgen derimot, hadde vi sommertemperaturer og skyfri himmel. Herlig!
Alle drivhusplantene fikk seg en skikkelig dusj, samt en rotbløyte. Det vil nemlig gå en stund før vi får mulighet å vanne dem igjen nå.
Vi fikk også tid og mulighet å gjøre en del i skogen denne helgen, foruten å plante ut en mengde sorter planter, men det kommer jeg til å ta for meg i et senere innlegg.
I dag viser jeg heller noen stemningsbilder fra helgen.


Bildet nedenfor: Kirsebærtreet på bildet døde desverre i fjor vinter. I år har jeg plantet en klatrerose; Zephirine Drouhin som forhåpentlig vil vokse opp i kronen og gi litt liv og farge til dette. Senere i vår kommer jeg dessuten også til å plante en klematis slik at de kommer til å tilføre enda mer farge.

Jeg ønsker dere alle en fortsatt riktig fin dag!

Kommentarer

  1. Nydelige bilder! Ser ut til at dere hadde en strålende helg. Vi har faktisk hatt flotte dager i Bergen også nå. Løvskogen har fått et grønnskjær i løpet av disse dagene.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mariann. Så flott å høre! Alt blir så mye lettere når været er fint, så vi får håpe det fortsetter lenge ennå!
      Ha en riktig fin dag.
      Stein

      Slett
  2. Ni har en fantastiskt fin omgivning!
    Hoppas det fina vädret fortsätter.
    Mariana

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mariana. Takk for hyggelig kommentar :-)
      Ja, vi får krysse fingrene og håpe på en fin vår fremover!

      Slett
  3. Ja, kan godt se, at I er ca én måned efter os i DK - I har meget godt i vente :-)
    Dejlige stemningsbilleder og hvor ser det skønt ud med søen i baggrunden :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Susanne. Ja, du har sikkert rett i at vi ligger en måned etter dere i Danmark :-)Dagstemperaturene i hagen er veldig fine, men vi har hatt en del netter like under 0C, så det forsinker vekstprosessen på trær og busker :-)
      Ønsker deg en riktig fin dag.

      Slett
  4. Flotte bilder, og herlig vårlys og farger! Morsomt med kaktus og palme på plenen, de satte sikkert stor pris på lufteturen. Hurra for at sesongen er i gang! Det er en veldig spennende tid, nesten synd at så mye skal skje så raskt framover. Kos deg!

    SvarSlett
  5. Hej, det er blevet veldig svært at kommentere her på din blog, nogle indstillinger er ændret, tror jeg, så når man starter at skrive forsvinder hele skrivefeltet og man kan ikke finde det igen? Det lykkedes måske her 4. gangen, så ved du hvoror det er så længe siden du har fået nogen kommentar fra mig :-)

    Fine billeder med mange krukker, jeg er også igang med at sætte krukkerne ud, nogle roser har ikke overlevet vinteren. Så fin en plads i har fået ved søen, meget inspirerende!! God sommerdag!

    SvarSlett
  6. Fra http://ivildensky.blogspot.com/

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg