Vi maler i vekstuhset!

I dag har vi vært ganske produktiver her borte i vårt svenske feriehus. I går bestemte vi oss for å male om hele stuen- fra lyst grått til hvitt. Vi ble veldig fornøyde med resultatet og antagelig litt bitt av basillen har vi benyttet dagen i dag til å male noen gamle stoler og et bord vi hadde stående på loftet. Alt sammen fikk et strøk med SVART maling. Tro det eller ei, men vi er kjempefornøyde med resultatet! 
Jeg har forsøkt å ta noen illustrasjonsbilder, men som vanlig er det allerede begynt å bli mørkt når jeg finner frem kamera. Likevel - her ser dere et forsøk på å vise hvordan spisebordet ble. Det fine med dette "spisestuemøblementet" er at vi kan kjøpe nye stoler på "loppis" og male disse svarte når vi skal ha et større selskap. Bordet har ileggsplater, så vi kan fint sitte 10 mennesker rundt det. De brune stolene på bildet hører ikke til møblementet ;-)

Bildet nedenfor: IKEA sofaen vi har stående i drivhuset har fått sommertrekket på igjen i dag. Kommoden dere ser til høyre på bildet er faktisk noe som naboen vår i Oslo hadde kastet i søppelcontaineren. Vi banket på hos dem og spurte om det var OK at vi kunne overta dette. Det var det!
Jeg synes jo det passer perfekt inn i drivhuset vårt. I skuffer og skap har jeg stående plantegjødsel, krukker, spader og annet en hageglad trenger å ha for hånden.
I kroken ved siden av IKEA sofaen har jeg plantet Kiwi og drueranke, sammen med et par liljer og en pasjonsblomst som vokser hurtig. 

Oppå kommoden står det foreløpig mest ting som ikke er så hagerelaterte, men de er jo med på å skape trivsel. Buksebomskulene er laget i plast... !!
Jo, jeg er litt flau over det ;-)

Ha en fortsatt fin sommer!


Kommentarer

  1. Det ble jo kjempe fint!!
    Og jeg eier også noen plastblomster...bare ikke si det til noen...;-)

    SvarSlett
  2. Fantastisk fint dere har det!! Tenk å finne en slik kommode på søpla da! Må se litt nærmere på bildene dine. Igjen :)) Nydelig engel. Vet du hvilke leverandør den kommer fra?

    SvarSlett
  3. Hei Snuffeldyret. Ikke værst å svare på en melding over to måneder for sent..!? ;-) Jeg får skylde på at sommeren i år var veldig hektisk. Så du har noen plastplanter du også. Puuh. Da puster jeg lettet ut og føler meg ikke fullt så flau lenger ;-)Trodde jeg var den eneste hagegale i Norden som våget innrømme jeg har lurt unna noen KUNSTIGE planter... :-D

    SvarSlett
  4. Hei "Hagen i Grubba". Takk for hyggelig hilsen :-D
    Jeg sjekket på engelen, men det var ingen inskripsjon med beskrivelse om hvilken leverandør som forhandler den. Jeg mener å huske jeg kjøpte den i en interiørbutikk i Karlstad like ved kinoen der. Beklager jeg ikke har mer informasjon enn det :-(

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg