Et helt hav av roser!

I kveld bestemte jeg meg for å delta på spontanmarkeringen til minne om ofrene i Regjeringskvartalet og Utøya. Det ble en fantastisk sterk stund jeg kom til å dele med over 150 000 andre mennesker her i Oslo. Så mange hadde møtt opp at toget som skulle gå gjennom sentrum måtte avlyses. Byen var for full av mennesker som ville delta!  
Politikere og kongefamilien sto blant folket som for å markere at vi ikke skal takle terrorangrep med frykt. Deres sorg har vært like sterk som vår egen.

Jeg er stolt og glad for å oppleve at en felles tanke ser ut til å prege nasjonen: Denne hendelsen skal ikke endre vår åpenhet eller vårt demokrati!
Hat skal møtes med kjærlighet!  Eller som vår kronprins uttalte det;
"I kveld er gatene fylt av kjærlighet!"


Fra i morgen vil jeg gå tilbake til med regulære blogginlegg. Hverdagen kan igjen ta til!


Kommentarer

  1. Jeg fikk desverre ikke anledning til å delta, men å gå igjennom byen i formiddag var veldig spesielt! Det var blomster overalt! På Aker brygge, På National theateret, i Akersgaten, på Oslo S over alt. Alle lyktestolper, fontener, søppelkasser alt dekket av roser.
    Så flott at du var der og fikk oppleve det fine samholdet!

    SvarSlett
  2. Et smukt foto, symbolsk, siger mere end ord.

    Jeg har heller ingen ord, synes stadig det er uvirkeligt, ubegribeligt og overgår alt hvad man kan forestille sig, dét der skete . . .

    SvarSlett
  3. We share Norway's grief here as well.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg