Det blomstrer i drivhushagen...

I sommer har "Middelhavshagen" bak veksthuset vist seg fra sin beste side, til tross for at jeg stort sett har plantet der etter innfallsmetoden siden jeg ikke visste hvordan mange av plantene ville te seg der. Denne delen av hagen er jo stort sett et prøve- og feile hage frem til jeg har fått formet den slik jeg ønsker. Men det blir IKKE denne sommeren :-)

På bildet til venstre blomstrer rosa, asiatiske liljer i skjønn forening med hvite varianter.
Nedenfor; en annen sort asiatiske liljer. Disse er hvitrosa med en tynn, burgunder stripe i ytterkant. Vakre liljer!
Det beste med å blande plantene på denne måten er jo at de vokser og blomstrer på ulike tider. Det meste av liljeblomstringen har jeg faktisk ennå til gode her borte! De står sprekkfulle med knopper, både i Middelhavshagen, i skogen og rundt om på eiendommen forøvrig. Hittil har jeg ikke sett en eneste liljebille i år!


Bildet nedenfor:
En ettårig krydderplante her hos oss; Salvie i samplanting med en rosa pelargon.


Langt fra alle plantene i vår hage blomstrer. Fikenplantene, som den på bildet har hverken blomster eller frukt i år, men bladene er jo vakre likevel. Om du ser nøye etter oppdager du nok at kaktusene fortsatt trives godt utendørs her i Sverige, men det er jo mye som må innendørs om vinteren!


Kommentarer

Populære innlegg