Velsignet Julenatt!

Til tross for vårt sekulariserte samfunn feirer vi fortsatt at et lite barn ble født i en liten, ubetydelig beduinlandsby for over 2000 år siden.  På mange måter kan en si at vi kanskje minnes verdens første, moderne familie:
Et barn ble født utenfor ekteskapet i et samfunn hvor det vanligvis ville straffes med drap på både mor og barn. En mann bestemmer seg for å trosse sitt eget æreskodeks og blir adoptivpappa til en liten gutt, født langt hjemmefra, i en liten hule som vanligvis benyttes som nattely for stedets gjetere og deres dyr.
Enten vi erkjenner oss som kristne eller ikke, så har faktisk disse tre forandret vårt verdensbilde på mer omfattende måter enn vi til daglig er klar over.

GOD JUL ønskes alle mine bloggvenner! Takk for hyggelige tilbakemeldinger i året som har gått - og ikke minst- tusen takk for mange fine blogginlegg som har vært både til inspirasjon og glede!

Kommentarer

  1. Kjære Stein...

    Flot skrevet og hvor har du ret..:-)
    Jeg er i dyb beundring over din flotte julekrybbe. Det var jeg også i fjor, kan dog ikke huske gutten med lammet.
    Man behøver ikke være specielt religiøs for at elske disse.
    En grøn jul i Sverige også kan jeg se, her har solen strålet hele juleaftensdag.Min datter og jeg var rundt til familie og venner hele eftermiddagen med gaver til nogen for at ønske god jul.
    Imens lavede min dejlige svigersøn hvid chokolade mousse med lun kirsebær sovs som vi får istedet for ris a' lamande.
    Kartofler var skrellet og stegen i ovnen.Berrberi andebryst skulle jo bare have nogen minutter på panden..:-)
    Så det eneste vi skulle gøre var at dække bord og lave karamelkartofler.
    Det var fuldt hus oppe hos mig med os 3 og 5 hunde og 2 katte...men super hyggeligt og masser af gode gaver.
    Jeg er sikker på at dere har haft en liogeså dejlig aften i det smukke svenske.

    Kærlig hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  2. Hei Stein! Tusen takk for din hyggelige julehilsen og for mange andre kommentarer på bloggen min i året som gikk. Håper du fikk en fredlig og koselig julaften. Ha en fortsatt fin jul :)

    SvarSlett
  3. En riktig god jul til deg og dine!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg