Drivhuset i August


Jeg må ærlig inrømme jeg noen ganger skulle ønske hagen og drivhuset vårt ligger nærmere Oslo. 3 timers kjøretur hver vei gjør at det ikke er så lett "å ta ting på sparket", men når vi er fremme i Sverige, så er alt dette glemt, for heldigvis ser det ut som det meste klarer seg godt ukene plantene må klare seg selv.


Planter vi har i drivhuset kan derimot være en litt større utfordring, for vi har ikke noe automatisk vanningssystem der inne. Da prøver vi å heller ha noen Middelhavsinspirerte planter som takler mye sol og tørke.

Nedenfor:
Både Laurbærtreet og Oliven er slike planter. De har klart seg godt i mange år nå.




Kiwi plantene har kommet seg og blitt grønn og fin igjen. De mistet jo alle bladene på grunn av vannmangel tidligere i sommer. Jeg har likevel bestemt meg for å beholde klatrerosen "Rosarium Uetersen" i dette bedet, for det er ikke til å nekte for at jeg setter pris på den frodige blomsterprakten den produserer hele sommeren igjennom.


Ha en fortsatt fin dag!

Kommentarer

  1. Så ryddig i drivhuset ditt. Hos meg er det et kaos av planter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Martin. Jeg skulle gjerne hatt et kaos av planter i drivhuset jeg også, men det blir litt vanskelig å få organisert vanning og lignende. Jeg er vanligvis borte fra hagen 2-3 uker av gangen, og da er det jo litt vanskelig å ha for mange planter der. I alle fall frem til jeg får et automatisk vanningssystem ;-)
      Ha en fortsatt fin dag

      Slett
  2. Ser veldig hyggelig ut hos deg. Får du noen frukter på kiwiplanten din forresten?
    Hilsen ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg. Nei, jeg har ikke fått frukt ennå, men i år fikk jeg rikelig med blomster på dem. Dessverre tørket plantene så kraftig tilbake at de mistet både bladverk og fruktkart, så nå er jeg bare glad for at de er grønne igjen. Forhåpentlig får vi frukter til neste sommer...? ;-)
      Hilsen Stein

      Slett
  3. ja så flott som dere har fått det så skjønner jeg at kjøringen er glemt når dere kommer frem :-)) God søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det fru Ranten :-) Dere må bare stikke innom en gang om dere skulle være på disse kanter- (Värmland)
      Ha en fortsatt fin dag
      Stein

      Slett
  4. Så bra allt klarar sig fast ni inte är där och tittat till jämt. Tycker allting växre mig över huvudet bara jag är borta tre, fyra dagar.
    Bygget i förra inlägget ser också spännande ut. Sverige måste kännas som rena arbetslägret :-)
    Allt gott
    Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha. Ja, av og til kan det føles som en arbeidsleir. Det vil si- i år har vi nok følt det noen ganger siden vi lenge hadde innkjøringsproblemer med gressklipperroboten vår, noe som gjorde at vi har brukt mye tid på å klippe plenen manuelt. Da blir det ikke tid til mye annet når vi er borte i Sverige... ;-)
      Ha en fortsatt fin dag
      Stein

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg