Julens første frost på årets nest siste dag..


Så kom Julens første frostnatt. Den ble ikke streng og kald, men holdt seg like under 0 punktet. Minusgradene holdt seg i mange timer denne formiddagen, men allerede ved solnedgang var plussgradene tilbake. Vi rakk likevel å ta noen bilder for å forevige vinterlandskapet. Været holdt seg fantastisk hele dagen, så dette var en veldig fin "nest siste" dag på det gamle året! 

Drivhuset var helt dekket av rimfrost. Det lignet mer på en bolig av is. Det er en helt spesiell stemning å være der inne når glasset er hvitt og ugjennomsiktig. Det virker som en liten verden for seg selv..


Vanligvis er det som oftest is på elven når markene er dekket av frost, så det hele virket litt uvant for oss, så vi måtte selvfølgelig inspisere det meste av eiendommen før vi dro på handletur til Sunne som ikke ligger så langt unna.


En av de tingene jeg setter aller mest pris på ved vår Svenske hage er elven som strekker seg langs huset og hagen. Jeg tror aldri jeg kan bli lei av de stadige forandringene i dens uttrykk, refleksjoner og stemninger. Den er like vakker om våren, sommeren, høsten og vinteren!

I grunnen er jeg glad i hagen det meste av året. Dette er jo uten tvil en sommereiendom, men det er jo veldig hyggelig når marken og trærne er dekket av rimfrost eller snø også!


Til alle dere som har fulgt bloggen min gjennom året - og til deg/dere som kanskje stikker innom en sjelden gang ønsker jeg
ET RIKTIG GODT NYTT ÅR!!






Kommentarer

  1. Hei Stein! Det var virkelig en vakker dag. Nydelig lys over hagen og vannet! Vi blir heller aldri lei av utsikten ut over havet. Aldri helt likt og flott uansett vær og vind. Herlig! Jeg vil takke for alt du har delt med oss i år og så vil jeg ønske deg et flott nytt år! Jeg gleder meg til å følge deg inn i 2014 og lese om alle dine spennende gjøremål i sommerhagen din! Klem fra Marit :-)

    SvarSlett
  2. Det er så koselig å følge med på begge dine hager, både den svenske og den spanske. Og så alle de flotte bildene du legger inn på bloggen. En glede å titte på.
    Ha ett riktig godt nytt år. Gleder meg til nye bilder og blogginnlegg fra begge dine hager i 2014:)

    SvarSlett
  3. Hei. Frost er fint, men det burde vært litt snø. Her begynte det å snø i går kveld, men i løpet av natta har det gått over til regn. Ja, ja vi får vel ikke gjort noe med det.

    Ønsker deg en kjempe godt nytt år. Klem vivi

    SvarSlett
  4. Fina bilder!!
    Gott nytt år
    Mariana

    SvarSlett
  5. Nydelig eiendom både vinter og sommer! Her i Bergen har vi 9 plussgrader i dag, så det er ikke så veldig vinterlig.
    Riktig godt nytt år! Jeg gleder meg til å følge deg videre i 2014!

    SvarSlett
  6. Takk for vakre bilder dette året, Stein! Ser frem til å følge deg videre i 2014!

    ⋰⋱★Godt Nytt År★⋰⋱

    Klem Jorunn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg