Woodlandgarden - Planter som alt vokser naturlig på eiendommen

Jeg skriver mye om hvilke frø jeg har kjøpt og forsøker å så med tanke på min planlagte "Woodland garden" i Sverige, men der er jo faktisk ganske mye som alt vokser naturlig. Her kommer et lite utvalg:

Blåveis (Hepatica nobilis) er det rikelig av på eiendommen. De skal så avgjort også få sin plass i de nye områdene.


Liljekonvall (Convallaria majalis) har vi enorme mengder av. Jeg lyver ikke når jeg mener det er snakk om et par hundre tusen stykker, så jeg kommer også til å flytte en over til det området jeg planlegger å rydde.
Hvitveisen (Anemone Nemorosa) er jo også en vakker plante det finnes mye av.

Krokus (Crocus vernalis) er jo ikke viltvoksende, men jeg har plantet en del av dem på eiendommen, og det kommer til å bli mange flere!

Ormetelg - (Dryopteris filix-mas) har jeg nok av i skogen. Jeg er veldig glad i denne planten. Perfekt i naturhager og sammenplantinger etter min mening.

Kommentarer

Populære innlegg