Flere bilder fra vinter Oslo/ More pictures from winter Oslo.

Helt siden jeg var barn har jeg alltid syntes det var noe magisk ved trær. Jeg var så heldig å vokse opp på Skansen i Bergen og hadde Fløyen som lekeplass. Når det var sol kunne jeg noen ganger ligge timesvis under en stor trekrone og fascineres av sollysets spill gjennom lag av bladverk og grener, men mine venner fattet aldri helt den fascinasjonen, så som oftest ble det til at vi heller lekte gjemsel mellom busker og kratt, klatret i trærne og fantaserte vi var oppdagelsesreisende på ny og uoppdaget mark.
Ever since I was a child I felt there is something magic about trees. I was fortunate to grow up with nature next door in my home town, Bergen. Mount Fløyen was my backyard playground. On sunny days I loved lying under the crown of a big tree and enjoy how the sunlight glittered through the leaves and branches, but my friends never quite catched the fascination, so most often we played hide and seek between the bushes, climbed the trees and fantascised we were explorers discovered new and untouched land.
Når er trær egentlig på det vakreste? 
For meg er det et kjærkomment syn når de første bladene springer ut om våren, når blomstrende trær står i sin flor og når frukttrær bugner av frodige frukter. Likeså når de kler seg i sine overdådige høstfarger, men også som her, når grener og kvister er dekket av et fint lag med rimfrost! 
Alle disse bildene er tatt av en god venn av meg; Felix Urbano. Han har vært så snill å la meg låne dem her på bloggen min :-)
When are trees at their most beautiful? 
For me it is a welcoming sight when the first leaves start appearing in the springtime and when the flowering trees are dressed in a coat of flowers, as well as when fruit trees are heavy with ripe and lush fruits. It is also a great sight when a tree is dressed in its autumn glory, but also to see them like here, dressed in a fine layer of frost! 
All these pictures have been shot by a very good friends of mine. He has been so kind to let me show them to you here on my blog :-)





Kommentarer

  1. Så mange nydelige vinterbilder du har lagt inn siden sist jeg var her. Det er noe majestetisk med store gamle trær.
    På hytta vi har overtatt var det altfor mange trær, så der har vi felt endel selv. Tre store som stod skummelt nært hytta og en strømkabel, fikk vi hjelp til å ta ned. Så da blir det min jobb å kløyve veden i passe kubber. Vi har også vedkløyver, ellers hadde jeg nok fått problemer.

    SvarSlett
  2. Så mange flotte bilder du har tatt, Stein!
    Jeg følger bloggen din med glede, men første gang jeg legger inn en kommentar.
    Gleder meg til å følge deg videre. Hilsen Grete

    SvarSlett
  3. Hei Mariann og Grete! Så hyggelig at dere tar dere tid å legge igjen en liten hilsen på mine blogginnlegg! Jeg setter veldig pris på det :-D
    Ønsker dere begge en fortsatt riktig fin førjulstid!
    Mange hilsen Stein

    SvarSlett
  4. Det samme til deg, Stein. Har sett at du er på Claus Dalby sin blogg med kommentarer.
    Vinterbilde du har sendt til hans konkuranse er et vinner bilde.
    Jeg liker også å følge med på utviklingen av ditt landsted i Sverige.
    Lykke til, jeg følger deg videre.
    Hilsen Grete.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg