En ny dame til hagen

Jeg må inrømme det. Jeg er nok litt for impulsiv, så når jeg går inn i enkelte butikker har jeg ofte med meg noe ut igjen. Spesielt om den butikken selger noe til hage.
Dere har vel etter hvert forstått at jeg har forandret min hagestil de siste årene, så jeg som før ikke skulle ha en eneste figur i min hage opplever nå det sniker seg stadig flere personligheter inn. Spesielt i "Woodland hage delen". Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, men det har vel noe med savnet av blomstrende planter i en skog som kan være litt skyggefull. Da er det lett å plassere en alv her og et lite dyr der....
Jeg har jo allerede en storesøster av denne lille alvedamen i skogen min. Der har hun stått for seg selv i tre år alt, så hun blir nok veldig glad for at et familiemedlem nå endelig har bestemt seg for å flytte inn....
Jeg er ikke sikker på plasseringen ennå. Jeg skulle gjerne hatt en haug dekket av mose hvor hun da skal plasseres elegant på toppen (?)
Men det kommer litt an på om jeg klarer å lage en halvsirkelformet globe som så kan dekkes med mose. Må nok tenke litt på den... Kanskje jeg heller skal grave opp en litt stor trerot, snu den på hodet og plassere henne på en av "grenene"?
- Eller hva med å plassere en gruppe store rullestein og plassere henne på toppen av den største? - om jeg da klarer å få en gruppe store rullestein inn i skogen.....




Uansett vil hun forhåpentlig komme til å trives i min skog .... ?



















Ha en fortsatt fin kveld! 

Kommentarer

  1. Hun er meget, meget smuk og jeg er sikker på at hun vil stortrives i din svenske have..:-)

    Klem fra Lisbeth

    SvarSlett
  2. Her går det o frosker :-) vi har alle vårt.. He he. Jeg ser at ikke alle har samme smak, men vi må ha rom for personlige hager og det er jo lov å endre smak under veis i livet :-) Slitan!

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg er så glad for at smaken forandrer seg. Før tenkte jeg at gress ikke passet i en hage, men nå... for ikke å snakke om tagetes. Jeg har engler, buddhaer ( i flertall! ) og frosker. God smak?
    Jeg ser for meg alven din i et hav av hvitveis. Ha en fin kveld! Anne

    SvarSlett
  4. Jeg digger figurene dine=) Og jeg blir inspirert til å ønske meg flere. Håper dere har det fint=) Skal dere snart til Spania igjen? Vibeke=)

    SvarSlett
  5. Flott at man forandrer smak, det betyr at man er i bevegelse og har et åpent sinn :) Skjønner godt at du falt for denne alven!

    SvarSlett
  6. Den var nydelig! Sånne kunne jeg godt tenke meg å ha her selv :-) Butikk i Oslo?
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Söt!
    Du får fixa en fin plats till henne.
    Ha de bra
    Mariana

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg