Bekjennelser fra en hagegal...

Eter å ha bestilt inn, kjøpt og plantet en mengde importplanter i løpet av sen vinter og tidlig vår bestemte jeg meg for at "nå skulle jeg roe meg ned med planteinnkjøp." Men tror du plantene forstår noe av det? Neida. En etter en sniker de seg inn på balkongen vår i Oslo og trygler om å få være med til Sverige. "De trenger stueforandring og ønsker å prøve lykken i vårt naboland". Jeg kan jo ikke si nei til dem, så der står de da, på balkongen og venter på å bli fraktet over. De siste ukene har de tilogmed begynt å invadere benker, stoler og bord flere steder på balkongen! Slik ser en del av gulvet ut for øyeblikket.

Vi er fordrevet fra vår egen sittebenk! Plantene har funnet seg godt til rette her. De hevder freidig det "bare er midlertidig"! Så får vi heller sitte på en annen del av terrassen så lenge da..!
Småbordene vi pleier å ha lykter og lamper på er fylt til trengsel, men er det noe å klage over? "Det er jo bare midlertidig..", sier noen camelia, løytnantshjerter, tomatplanter og orkideer i kor. "Vi må da kunne forvente oss såpass!"

"Men nå har jeg snart ikke plass til mine egne frøplanter lenger" sier jeg, for selv plantebordet begynner å bli for fullt. Nei, nå må noe gjøres. Til helgen er det Kristi Himmelfartsdag og langhelg, så da skal enda en gruppe fraktes bort til Sverige. NÅ skal jeg få ryddet opp på balkongen så vi igjen kan benytte den! Dessuten gleder jeg meg til å ta ibruk alle krukkene, som nå står tomme, og fylle dem med sommerblomster!

Kommentarer

  1. Ååh trodde jeg var på etterskudd med utplanting, men du trenger den langhelgen, det er sikkert! :-) Så gøy og ha så mye fint for å plante ut hos naboen. Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  2. Hehe, artig innlegg :-) Jeg kjenner meg ikke igjen, men ser jo for meg hvordan dere har det pt. Og gjester rister sikkert bare på hodet, - Nå igjen, plantet de ikke i Sverige i fjor også da?
    Mange flotte planter, og de får sikkert alle en suveren plass i ferieland :-)

    SvarSlett
  3. Kjent fenomen, men vær trygg, når disse er fraktet bort dukker det opp nye;o)

    SvarSlett
  4. Det var nogle kønne immigranter :-)
    Ja ja naboens græs er altid grønnest! En ting er sikkert: Du får en flot og storblomstrende have i S til sommer!

    SvarSlett
  5. Hei og mange takk for kommentarene Blomsterguri, Bille, Mona og Elin! Jeg reiser til Sverige med bilen full i morgen og gleder meg til å få plantene ut i hagen! Bille, ja, du har helt rett. Familie og venner har ristet på hodet så lenge nå at det nesten har blitt en vane ;-) Heldigvis gjør de det på en godmodig og mild måte :-D
    Mona. Ja, jeg er stygt redd for at du har rett. Det dukker nok opp nye når de andre er borte fra balkongen ;-)
    Elin, Naboen har i alle fall gress. Det er desverre ikke mulig for meg å dyrke det i en leilighet i Oslo, så da må jeg jo nesten over grensen... :-)
    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg