Er jeg blitt hagegal??


Noen ganger må jeg stoppe opp og undre på om jeg ikke overdriver når det gjelder hagen på landstedet. Når vi kjøpte eiendommen der borte var den opprinnelige planen å ha mest mulig naturtomt rundt oss både for at vi ikke skulle ha så mye arbeid med hagen, men også for at hagen skulle skulle ha umerkelige overganger til skogen og vegetasjonen som omgir den.
Men så er der så mange flotte planter å få kjøpt- og så mange spennende måter å utføre hagen på, så når jeg ser planteutvalget jeg skal frakte med meg over denne gangen er der ikke mye som virker som naturlige planter i nordiske omgivelser!?
7 hvite bøtter med trepionene fra Kinaimporten nå i vår har fått selkap med spanske margeritter, sukkulenter og mye annet.
Palmene har overlevd et opphold på terrassen en måneds tid nå og er nok ferdig herdet for en sommer i "Middelhavshagen" jeg skal anlegge ved drivhuset jeg har gått til innkjøp av, men ennå ikke montert.
Noen av plantene jeg har samplantet   med trepionene ble fraktet med i kofferten fra hagen vår i Spania denne gangen.








Inne på kontoret har vi plassert en del av kaktusene og sukkulentene som også skal plasseres i "Middelhavshagen" som etter hvert begynner å ta større og større plass i planleggingen vår. På glasshyllen i vinduet står noen av canna plantene jeg sådde fra frø i Januar.


Nå begynner det å klø i fingrene etter å reise bort i helgen for å plante!!
De fleste plantene som kommer fra frø jeg sådde i vinter har alt kommet over til Sverige, men noen få esker skal fraktes over fremover. Det er flaut å si det, men jeg har ikke orket å så alle frøene jeg kjøpte inn i vinter, så jeg håper på å enten få et raptus av overskudd snart, eller vente til neste vinter/ vår.

Rhododendron har jeg kjøpt for plassering i den planlagte Woodland hagen. Pelargonier og stauder får sin plass ut ifra blomsterfarge, høyde og annet.

Kommentarer

  1. Ja du har blitt hagegal!
    Men det er vel en av de bedre galskapene å ha.. he he..
    Apropos blåveis, har du sjekket hepatica.org?
    De har felles importer av blåveis hvert år!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg