Nå reiser jeg.. / I am leaving...

Nå reiser jeg avgårde til hagen i Spania. Det skal selvfølgelig bli veldig fint å se den igjen etter å ha vært borte fra den i 6 måneder, men jeg har fått fine rapporter fra familie og venner som har vært innom og sjekket i vinterens løp. Hagen skal visst være ekstra frodig i år!
Nedenfor: En liten del av hagen slik den var i fjor på denne årstiden. Nå håper jeg Qumquat treet til høyre for trappeoppgangen har vokst seg litt større så det kan begynne å konkurrere med Calamondinen til venstre!
De øvrige bildene er også fra min spanske hage.

Likevel er det litt vemodig å dra fra alle knoller, løk og frøplanter som fyller både terrassen i Oslo og drivhuset, samt glassverandaen i Sverige. Hver eneste dag nå i det siste har jeg fulgt hvordan de har begynt å spire- og etter hvert dannet små, fine planter. Jeg har gjort en del tiltak for at plantene skal holde seg fine de ukene vi er borte. Her i Oslo har jeg avtale med en god venn om at han ser til dem 2 ganger i uken. I Sverige vil en nabo stikke innom og vanne, så jeg har stor tro på at dette skal gå bra.

For sikkerhets skyld har jeg foretatt et par nye plantebestillinger- sånn i tilfelle noe skulle feile... ;-)

Jeg skal jo etter hvert skjerpe meg når det gjelder å bestille inn "ut og inn" planter, men kunne ikke la være å bestille følgende fra Blomsterknatten.
Jeg kjøpte en bestilling gjennom henne i fjor og brugmansia planten vokste raskt og ble en busk på 1 meter med en mengde hvite blomster, så jeg kan anbefale å kjøpe fra Blomsterknatten. :-)
Jeg ønsker dere alle noen riktig fine våruker!!
So, here in Oslo we have beautiful spring weather and the rhizoms and bulbs are more or less jumping out of the soil with green sprouts! - and what do I do? I pack my cases and leave for my Spanish garden. I must admit I feel a bit sad leaving now when nature is finally waking up here north, but I have arranged with friends both in my swedish garden and here in Norway to water my plants, so I feel more or less secure that all will be well when I get back to Oslo in  a few weeks time ;-)


Anyway; I wish you all some very nice weeks of spring!!

Denne gangen skal jeg huske å ta bilder av den delen av hagen som ligger bak der jeg står og fotograferer på bildet nedenfor. Der er det en mer "woodland" del. This time I will try and remember to take some pictures of the part of garden behind me from where I stand when taking this photo (below). That part of the garden is a "woodland" area at the moment.

Kommentarer

  1. God tur! Må være deilig å komme ned i varmen og solen :)
    Og du, om du har tid så håper jeg du kan sende meg et bilde av deg som jeg kan bruke til hagebloggfordraget. (Se http://hageblogger.blogspot.com/2011/04/nsker-bilder-av-bloggere-til-foredraget.html )

    SvarSlett
  2. Ha en herlig ferie! Spennende å sjekke planter i feriehagen, kos deg :-)

    SvarSlett
  3. For et nydelig sted dere har i Spania, så frodig flott hage og så den utsikten!! Skulle ønske jeg hadde dine grønne fingre, du er jammen dyktig til å få frem så mye fint av planter og blomster.

    Jeg har ikke vært i Värmland siden februar, så jeg gleder meg til mai for da blir det ihvertfall en tur.

    Ønsker dere en flott påske i Spania, kos dere masse!!

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg