Jeg planter i skogen.. / To plant my forest...

Denne helgen plantet jeg nesten 70 ulike sorter planter ut i vår lille skog. De fleste av disse er typiske Woodland planter, men jeg har også forsøkt meg på en del eksperimenter. På bildet over har jeg samplantet skyggelilje: "Tricyrtis Speciosa" hasselurt: "Asarum Europaeum" og Bronseblad: "Rodgersia Pinnata".
This weekend I planted almost 70 different types of plants in our little forest. Most of these are typical "Woodland plants", but I have also tried some experiments. On the picture above I have planted a Tricyrtis Speciosa, Asarum Eurpaeum and Rodgersia Pinnata.
Bildet nedenfor: Til venstre; en hvitblomstret vårkjærminne: "Omphalodes Verna Alba", bak i midten; en rødblomstret Astilbe og lengst til høyre, en skyggelilje. The picture below: to the left; an "Omphalodes Verna Alba" with white flowers, centre; an Astilbe with red flowers. To the right, another tricyrtis.
Denne (bildet til venstre) er vel ikke noen typisk woodland plante, men jeg prøver likevel. Jeg har plantet "Saxifraga Urbium Picta Aurea" flere ulike steder i skogen. Noen står mer solrikt, andre i nesten full skygge. Det skal jo bli spennende å se hvordan de kommer til å trives- eller om de kanskje ikke vil overleve?
This plant (picture on the left) is not a typical woodland plant, but I have decided to try it out anyway. I have planted "Saxifraga Urbium Picta Aurea" in several different locations around the forest. Some are in a sunny location, others in the shade. I will be exiting to see how or if they will survive.

Kommentarer

Populære innlegg