NIBs Augustufordring: Hjemmekontoret.

Joda, jeg vet. Dette er jo faktisk en hageblogg. Likevel våger jeg en sjelden gang å ta for meg et og annet interiør innlegg. Men bare i veldig liten grad. Jeg vet når jeg beveger meg på tynn is...
Så hvorfor et interiørinnlegg i dag? Jo, det har seg nemlig slik at NIB (Norske interiørblogger) har
en Augustutfordring om hvordan en innreder et hjemmekontor. Tilfeldigvis har vi et lite rom som vi innredet til kontor for et par år siden, så hvorfor ikke kaste meg ut i det og delta på utfordringen? Som tenkt, så gjort. I dag har jeg funnet frem kamera, ryddet litt på kontoret og knipset noen bilder. Så håper jeg dere som søkte hage tilgir meg og kommer tilbake i morgen? :-)
Oppdatering: Denne utfordringen var visst tidsbegrenset og fristen alt gått ut. Vel, vel. Her har du uansett et innlegg om kontoret vår...)

Kontoret vårt er egentlig et lite gjesterom på omtrent 2,5x 4 meter (mer eller mindre) Det inneholdt opprinnelig et vindu og et dobbelt klesskap. Begge deler ble beholdt.. Ellers er nesten alt annet byttet ut.
Det er ingen som sponser dette innlegget, men IKEA kunne gjerne fått lov siden nesten hele rommet består av møbler nettopp derfra.


Den største utfordringen i vår leilighet, er kanskje ikke så ukjent for andre beboere av byleiligheter. Vi har aldri nok skapplass! For å utnytte kontoret bestemte jeg meg derfor å dra på IKEA og kjøpe en mengde kjøkkenoverskap. Disse bygger nemlig ikke mer enn 28cm ut i rommet. Til sammenligning er et vanlig klesskap 60cm dypt. Skapene ble plassert oppå og ved siden av hverandre slik at de til slutt dannet en hel vegg fra gulv til tak. Jeg kunne selvfølgelig valgt heltredører, men følte vitrinevarianten av Faktum "Ståt" med glass passet bedre inn i vårt lille kontor. Plutselig hadde vi rikelig med skapplass. Ikke bare til skrivesaker, men også finere middagsservicer, pynteskåler og alt annet som vanligvis kan bli en utfordring å plassere i en liten byleilighet.
Et "overskap" er nemlig mer enn dypt nok - både til A4 ark og store middagstallerkner!

Vi valgte å male veggene i en lys grå farge "Morgendis". Vinduskarmer og møbler ellers er vel hva en kaller "benhvit"? Men de kjøpt slik ferdigmalt, så hva vet jeg?

På skrivebordet har vi minst mulig elektroniske artikler. En Ipad står på lading i docking stasjonen. Den benyttes til lett web browsing, men skal dokumenter, eller større pc arbeid utføres, så finner vi frem en laptop pc som ellers befinner seg i skrivebordets skuffe.
Ellers har vi bare et penal med skrivesaker i denne skuffen. Papir, stiftemaskiner og alt annet er plassert i vegg- til vegg skapet.

De to skapene i skrivebordet benyttes til private saker. Vi har et skap hver.
Skriveren har vi også fått plass til. Vi kjøpte en trådløs Epson printer som ble plassert i bunnen av klesskapet vi valge å beholde på kontoret. Det er ikke synlig på bildene, men befinner seg til venstre for fotografen (meg).
Nederste del av klesskapet ble jo likevel ikke benyttet til noe fornuftig opprinnelig, så hvorfor ikke ha skriveren der? Den er lett tilgjengelig og ellers ute av syne til hverdags. En skriver er jo vanligvis ikke noe vakkert syn om en da ikke er en teknofreak ;-)


På motsatt side av skrivebordet har vi kjøpt to smale CD skap hvor vi har plassert DVD filmer og gamle musikk  cdér. Vi er nemlig så gamle at vi ennå ikke har summet oss til å ta skrittet helt over til digital film og platesamling...

Det fine med rommet er altså- i vår mening at rommet inneholder rikelig med oppbevaringsplass uten å virke overfylt..?
Med enkle grep kan vi re opp en dobbeltseng her om vi får gjester - og det fungerer utmerket som kontor når vi trenger det.
Så, nå har jeg altså forsøkt meg som interiørblogger for en dag..

Så håper jeg de som skriver om slikt på et helt annet nivå ser bort fra mine bilder som ikke er av verdens beste kvalitet.

Og til dere, mine medsammensvorne hagebloggere: Hvorfor ikke delta på NIBs augustutfordring du også? 






Ha en fortsatt riktig fin kveld! 



Kommentarer

  1. Veldig smart med vegg-til-vegg-skap. 28 cm er jo ideelt til innholdet! Skulle jo ha hivd meg med på utfordringen for å få ryddet på arbeidrommet/hjemmekontoret. Har den luksus å inneha 17 kvm, til det bruk, men det skal pusses opp. Bruker det også til gjesterom, selvfølgelig.

    SvarSlett
  2. Så lyst og fint kontor, og hjemmekoselig,,veldig viktig,,
    Så flotte skaper som går helt opp til taket, å slippe sånne støvsamler steder har jeg blitt ganske flink til å unngå på mine gamle dager.
    Fine møbler og gulv, lykke til.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg