Richmond Park

Nå er det faktisk snart én måned siden jeg sist besøkte vår Svenske hage, så jeg gleder meg til helgen. Da reiser vi over igjen.
Jeg er jo spent på hvordan det hele har klart seg, hvilke planter som har kommet tilbake for fullt og om noe er i blomst.


I mellomtiden kan jeg jo vise noen litt flere bilder fra min tur til England for to uker siden.
Alle disse bildene er tatt i Richmond Park som ligger litt over en 30 minutters t-bane tur ut fra London: Retning: Richmond.


Parken er et ganske stort grøntområde hvor hjort, svaner gjess og mye annet lever fritt. Beplantingen er, av den grunn naturlig, men flere steder er det likevel innført hagtorn, (Crataegus) rosa kastanje (Aesculus hippocastanum) og ulike typer eik, lønn og mye annet.


Forhåpentlig vil jeg kunne blogge om min svenske hage så fort jeg får besøkt den i helgen.



Ha en fortsatt riktg fin dag så lenge! 

Kommentarer

  1. Flotte bilder fra en virkelig fin park :-) Jeg var i parken i februar 2010. Egentlig bare en "rask" tur innom så jeg fikk ikke sett så mye den gangen. Bare grå ekorn på dyrefronten hvertfall :-) Så parken står fortsatt på lista mi over engelske parker som må besøkes ;-) Takk for kjempefine bilder!

    SvarSlett
  2. Så härlig parken verkar! Uj, uj. Man borde nog lägga en hel semester i England ... Verkar finnas HUR mycket som helst att se. :-)

    SvarSlett
  3. Så spennende med dyr i det fri :D Faktisk er naturlig beplantning også flott, ikke bare alt det kultiverte vi omgir oss med. Jatakk, begge deler.

    Tenker det er stas å være i sommerhagen igjen nå etter så lang tid! Regner med at det er noen kommer, noen går, som i andre hager, men det meste greier seg jo selv om det blir litt satt tilbake. Det har vært en utrolig vekst de siste par ukene! Rapport kommer vel - kos dere!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg