En Midtsommers skogstur


Her kommer en liten oppdatering om hvordan det så ut i skogen midtsommersdagen. Jeg liker å gå slike turer både tidlig og sent. Da ser jeg ofte woodland hagen med litt andre øyne. jeg prøver å forestille meg hvordan jeg bør endre på beplantinger, fylle ut med en bladform, farge og/eller form. Når solen skinner og hagen ligger badet i lys er det blomstringen som får mest fokus og da inbiller jeg meg at det er vanskeligere å se helheten i et bed.

Jeg må inrømme at det uansett kan være litt vanskelig å få et klart intrykk av hva jeg bør gjøre. Til det får jeg for lite tid i hagen. De siste fem ukene har jeg bare fått oppsøkt eiendommen 2 ganger og da bare i et par dager totalt. Ugresset i skogen venter derimot ikke på å trenge seg frem mellom kultiverte planter, skogsstier, busker og trær.

Desverre glemte jeg å lade mitt fotoapparat før jeg dro til Sverige denne gangen- og laderen hadde jeg lagt igjen hjemme, så derfor er alle bildene fra disse dagene tatt med mobilkameraet mitt.

Nedenfor:
Ennå har jeg ikke rukket å dekke alle skogsveiene med bark, men kanskje i løpet av sommeren...?


Jeg har kanskje veldig mange små figurer i hagen etter hvert, men så lenge mine planter fortsatt stort sett er små og relativt nyplantede føler jeg behov for å ha blikkfang av en eller annen type.
Etter hvert som mine bed vokser seg mer til kommer disse figurene nok til å forsvinne inn i "helheten" og vil ikke være fullt så enkle å få øye på.

I morgen venter jeg på å motta en forsendelse med følgende sorter Hosta jeg planlegger å plante ut i skogen:
  • Hosta "Fire and ice"
  • Hosta "August Moon"
  • H. "Christmas Candy"
  • H. "Border Street"
  • H. "Karin"
H. Sugar and Spice"
tre stykker av hver plante. Tidligere i sommer har jeg også kjøpt følgende planter, som også ble plassert i skogen:


  • Hosta "Undulata"
  • H. "Canadian Blue"
  • H. "Red October"
  • H. "Little Red Rooster"
  • H. "Color Festival"
Jeg gleder meg til å se hvordan disse sortene vil trives i skogen! 

Mer bilder i et senere innlegg.
Ha en fortsatt fin kveld! 



Kommentarer

  1. Oj. Då blir det hostaparty! Du har inga sniglar hos dig, eller hur?
    Jag har också klarat mig hittills. Mina hostor får ha hela och fina blad.

    SvarSlett
  2. Kan tänka mej att det är en fin tur att gå runt på dom flis täckta gångarna!
    Rätt var det är så är rabatterna täckta med grönt.
    Ha en fin sommar
    Mariana

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg