Julehuset

Dere som har vært innom bloggen min en del ganger merker sikkert at jeg ikke pleier å skrive så mye om hvordan vi har det innendørs i vår svenske hage. Jeg liker riktignok å pynte, men hos oss går det mest i å innrede hjem og hytte med ting vi trives i, heller enn hva som er mest trendy for tiden. - Men så har jeg også for lengst insett at jeg aldri kommer til å bli noen innredningsdesigner, så denne bloggen prøver vel ikke komme med så mange tips og vink til hvordan pynte hjemmet innomhus. Likevel, her kommer et lite "Julehus"- innlegg. Det skjer jo ikke så mye på hagefronten for tiden..
En annen grunn til dette inlegget er at vi nettopp har pyntet litt siden vi skulle få noen naboer på kaffe... ;-) Da passet det jo fint å ta noen bilder i den sammenhengen...


Når vi kjøpte eiendommen i Sverige fulgte en "glassveranda" med på kjøpet. Den var bygget på 70 tallet og er nok ikke noe vakkert syn sett fra utsiden, men den er isolert og fungerer veldig fint som ekstra spisestue på vinterstid. Til vanlig har jeg benyttet den som planterom på vinterstid, men de siste to årene fant jeg ut at det var mye bedre å benytte vaskerommet til mine mange tropiske planter!

Vi trives godt å sitte her og se på dyrelivet som foregår på elven.


Siden vi bestemte oss for å totaloppusse resten av huset den gang vi kjøpte det, ønsket vi et kjøkken med åpen løsning. Mest for å skape en følelse av mye lys og åpenhet i første etasje. Jeg vet mange har et blandet forhold til åpen kjøkkenløsning, men vi er veldig glade for denne løsningen, som har fungert flott for oss i de snart 6 årene vi har hatt huset!


Stuen kommer forhåpentlig snart til å bli omgjort til spisestue. Vi har lenge ønsket å bygge ut huset med et vinterisolert "orangeri" som da skal fungere som vår hovedstue. Men det går nok et eller to år før den tid, så foreløpig er vi veldig fornøyde med stuen som den er.


Første etasje består ellers av toalett, spisestue og vaskerom. Soverommene og badet befinner seg i overetasjen, men det skal dere slippe å se. :-)
Neste inlegg skal jeg begynne å konsentrere meg om hagen igjen!

Ha en fortsatt riktig fin Romjul!
 
 




Kommentarer

  1. Så nydelig pyntet julehus!
    Så koselig med glassveranda, det kunne jeg tenkt meg:)
    Åpen kjøkkenløsning holder jeg også på å vurderer, min mann vil og jeg er i tvil, men etter dette innlegget går det nok mot åpen løsning, kjempefint hos dere:)
    Ønsker dere en fortsatt fin jul:)
    Hanne

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig som dere har det. Virkelig flott!

    Ønsker deg en fortsatt fin jul! Klem

    SvarSlett
  3. Dere har veldig koselig, ja! Spennende med de nye planene for huset. Fortsatt god romjul!

    SvarSlett
  4. Hei, Nydelig julestemning - fortsatt god romjul og fredelig nyttår! klem Siv:-)

    SvarSlett
  5. Finfin julestemning og for en flott utsikt ut i naturen! Skjønner godt dere trives :-) Fortsatt god romjul!

    SvarSlett
  6. Ha! Jeg ser du trenger å komme deg ut litt du også, når jeg ser all den deilige maten :) He he! Godt det er jul bare en gang i året?! Jeg blir heller aldri noen interiørdesigner, men synes dere hadde det veldig koselig i hytten :)Folk flest innreder vel ikke for å ta bilder men for å trives hjemme hos seg selv :) Fortsatt god romjul!

    SvarSlett
  7. Jeg synes innredningen godt kan konkurrere med de proffe. Dessuten bærer den preg av aktive, levende mennesker. Det greier neppe en stylist! Innbydende og trivelig hus. Jeg er enig med deg i at kjøkken godt kan inkluderes i stua. Hvorfor skal kokken forvises til ensomhet? Spesielt kjedelig å bli forvist til et minimalt og innlukket rom i ei hytte! Kos dere videre på den skjønne plassen!

    SvarSlett
  8. Jeg synes bestemt at du har evner som indretningsarkitekt..:-)
    Alle 3 hjem, haver og altan er jo pragtfulde, forstår ikke hvordan du kan overkomme det hele.
    Hvor ser det skønt ud også på dit forrige indlæg og julekrybben er pragtfuld.

    Fortsat god romjul fra Lisbeth

    SvarSlett
  9. Jeg bli veldig glad når jeg får se hvordan dere har det inne=) Har ventet på det! Dere har det veldig koselig, og det kan du jo godt vise frem=) Kjempekoselig kjøkken og stue. Håper dere får ei fortsatt fin romjul=) Vibeke

    SvarSlett
  10. Så koselig dere har det! Ønsker deg en fortsatt god jul! Vi er i julehuset vårt i skogen og det er bare helt skjønt!

    Klem fra AK

    SvarSlett
  11. Hvor er det hyggeligt.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Jeg vil hermed ønske et godt og lykkebringende nytår.

    SvarSlett
  12. For et koselig sted å feire jul på.
    Ha en fortsatt god romjul

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg