Svibler på salg! / Hyasinths on sale!

I dag var jeg innom Mester Grønn på vei hjem fra jobben . Der hadde de svibler på salg til 5.- kroner stykke.
Jeg kunne jo ikke la være å kjøpe en del av dem. Jeg er jo alltid på jakt etter planter og løk som jeg ønsker å plante ut i skogen vår. For øyeblikket fungerer de jo dessuten fint som bordpynt også. Jeg fant derfor frem en fransk ostefat i mørkt tre. I bunnen på denne la jeg aluminiumsfolie i en skålform. Sviblene ble så plassert oppi ostefatet; 9 stykker totalt i hvitt og blått. Til slutt fordelte jeg en pose mose rundt løkene. Mosen var også kjøpt hos Mester Grønn. For å gjøre borddekorasjonen litt mer naturlig lå jeg en tørket gren vrihassel på tvers over hele dekorasjonen. Ikke særlig praktisk kanskje, men hvem sier at ikke også menn kan prøve å pynte litt ;-)




Above: When going home from work I stopped by a florist today. By luck I discovered they had hyasinth bulbs on sale for less than a dollar - a reasonable prize here in Norway, so since I am constantly looking for plants for my Swedish forest, I could not resist purchasing some of them! For the time being they work well as a decoration on my dining table as well!?
I put the bulbs in a wooden box and added some moss around the roots. At the end I used a dried stem of a witch- hazel (Hamamelis Virginiana) Who says that not men won´t try to decorate a bit as well? ;-)



Noen flere bilder av min egenkomponerte dekorasjon:
A few more pictures of my very own flower decoration: 
Foreløpig er sviblene grønne og blomstene står fortsatt i knopp, men jeg synes de er vakre slik også!
At the moment the hyasinths are still just green buds, but I find these beautiful as well! 

Kommentarer

Populære innlegg