Funderinger rundt etablering av en woodlandhage

Denne vinteren har jeg brukt mye tid på å planlegge hagen i Sverige. Jeg har saumfart nettsider for ideer, bestilt en mengde sorter frø og lest alt jeg kommer over om hagedesign.
Tanken er, som jeg kanskje før har nevnt, å lage en woodland garden der skogen langs elven befinner seg i dag. Desverre må vi nok hugge ned det meste av trærne som befinner seg i dag.
På grunn av at de står så veldig tett består den hovedsakelig av høye, pistrete trær så tett at det nesten ikke er mulig å bevege seg fremover enkelte steder.
Skogen består for det meste av hegg, noe som er veldig vakkert når trærne er dekket av hvite blomster til våren, men desverre har trærne vært angrepet av sykdom de siste årene.







Frø jeg har kjøpt til min Woodland garden:
Trær og busker:

Kommentarer

  1. Woodland er spennende :) Jeg liker dette med å halvkultivere, og bruke skygge. Mye vakkert på lista di.

    SvarSlett
  2. Høres veldig spennende ut! takk for at du deler din inspirasjon, og at jeg får se hva du har kjøpt av frø. Det gir meg noen tips. Skal selv sette igang en hage i år :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg