4 Desember: Vi åpner luke 4.


Om været fortsatt tillater det vil det kanskje være en ide å ta med meg penn og papir ut i hagen. Hva følte jeg var vellykket der i år? Hvilke planter trivdes og hvilke gjorde det ikke? Kanskje jeg skal lage en liste over de planter jeg føler bør få en ny plass? Samt skrive ned grunnformer, farger og plantetyper i de delene av hagen jeg ønsker å forbedre neste år. Nå kommer mange koselige innekvelder med planlegging og vurderinger foran meg! Nå skal jeg lage et kart over hva jeg har og hvordan ting så ut og ha dette i bakhodet når jeg former et nytt slikt kart over hva jeg ønsker meg neste år. Jeg har desverre tatt altfor få fotografier av hvordan hagen så ut i år, men neste sesong....!  - Da skal jeg dessuten bruke mitt kart til å merke av plantenavn, former og farver på et slikt kart, for som den amatøren jeg er har jeg desverre glemt slikt kort tid etter at planten har kommet i jorden. Når jeg så ønsker meg mer av en sort finner jeg den jo aldri igjen på hagesenteret fordi jeg desverre glemte det latinske navnet... så NESTE SESONG....!!?

Kommentarer

Populære innlegg