Planteimport til skogen Forts.../ Plant import for the forest. Continued...

Jeg har merket meg at skogshagen min kanskje vil begynne å bære preg av "samlerhage" heller enn en helhet slik som jeg bestiller for tiden. Her er shoppingen nesten utelukkende bygget på "den må jeg ha!" prinsippet. Slik vil jo aldri en skog eller det meste annet i naturen se ut. gjentagelser og gruppeplanting skaper harmonier og virker mer ekte, så nå har jeg prøvd å ta konsekvensen av det. Jeg prøver å handle inn flere eksemplarer av samme sort slik at jeg kan plante disse i grupper. Jeg sendte derfor en ny bestilling til Angliabulbs og skaffet meg nok røtter til å lage små grupper av Trillum Grandiflorum og Trillium Erectum.
Til venstre: Anemone Nem. Vesta.

Ellers har jeg bestilt følgende planter denne gangen:
Og til slutt noe for Middelhavshagen:
Nedenfor: Amarcrinum Howardii.                                         Nedenfor: Oxalis Versicolor


I have noticed that my woodland garden might give the impression of a "collectors garden" with lots of different plants randomly spread. My shopping lists have almost consistently been made up of different "must have" plants rather than big groups of the same plant, colour and so on. I will try to change this attitude somewhat from now on, so I went back to "Angliabulbs" to purchase more rhizomes to form groups of plants in the forest. This time I purchased groups of the two plants: Trillum Grandiflorum and Trillium Erectum.


Besides from this, I have ordered the following plants:


  • Anemone Nemorosa Vestal. (Fylt, hvit sort.)
  • Anemone de Caen : ( Denne har jeg alt flere grupper av)
  • Oxalis Versicolor.


And finally something for the "mediterranean garden" : 
  • Amarcrinum Howardii
  • Amorphophallis Riveri (Plant that looks like it comes straight out of Jurassic park)





Kommentarer

  1. Mye flott her også. Amarcrinum howardii er jo bare nydelig.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg