Planteimport til skogen.../ Plant import for the forest...

I dag er det lite som minner om vår og lysere tider her i Oslo. Det blåser så snøføyken står rundt hushjørnene og danner små fonner av snø. Forhutrede personer som har forvillet seg utendørs haster av sted med jakkekragene godt opp i nakken. I fjor på denne tiden fokuserte jeg så veldig på lengselen etter vår at vinteren syntes uendelig lang, så nå i år prøver jeg for det meste å overse den..
Nå sitter jeg heller og legger litt planer for den kommende sommeren. Sammen med alle de tropiske plantene jeg importerer fra Angliabulbs har selvfølgelig bestilt noen planter til woodland området av eiendommen i Sverige.
Her kommer en liste over dem:
Jeg har ikke særlig erfaring med Oxalis fra før, men regner med at denne vil passe i en woodland hage?
Bildet til høyre: Allium Sphaerocephalon. Alle bildene er lånt fra Angliabulbs hjemmeside.

The picture to the right: Allium Sphaerocephalon. All images are borrowed with permission from the webpage of Angliabulbs.



Today there is little that is reminiscent of spring and better times here in Oslo. It blows so that the snow forms white clouds thrown around house corners where it eventually is ends up as dunes of white. Frozen people strayed outdoors rush off with a suffering look in their eyes. Last year at this time I was so focused on the ice and cold that winter seemed endless, so far this year, I try to mostly ignore it ..


I´d rather make plans for the summer to be. Together with all the tropical plants I will import from Angliabulbs, I just "had to" buy some for my forest in Sweden as well..
Here is the list:
I don´t have very much experience with Oxalis from before, but I assume this will fit in a woodland garden?


Ovenfor: Uvularia  Grandiflora har jeg i skogen fra før,
men det er alltid fint med flere...
Above: I have already planted Uvularia Grandiflora
in my forest, but some more can´t harm? ;-)
 

 
Til venstre:
Trillium Grandiflorum har jeg også fra før, men synes denne planten er så vakker at jeg ikke kan få nok av dem!

Yes, I have the Trillium Grandiflorum already, but find this plant so beautiful that I simply can´t get enough..


Kommentarer

  1. Hei Stein
    Tusen takk for koselige kommentarer fra deg!
    Tenke seg til, jeg trodde for noen dager siden at mine lengsler ville innfries og at våren ville komme tidlig i år. Mine takløk kom ut på trappen og jeg vurderte sterkt å henge pelsen bort for i år. Men den gang ei...her i Stavern var det 15 kuldegrader idag, så det var godt det store dyret fortsatt hang i gangen. Det ble nesten for mye av det gode og nok en kopi av det du følte i fjor - uuuuuuuendelig lang:)
    Det trøstet litt å se noen planter hos deg. Særlig Trillium Grandiflorum, som er helt skjønn og en av mine favoritter, men også Allium Sphaerocephalon, som er utrolig dekorativ.
    Ønsker deg en flott uke!
    xx
    Lene

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg