The scent of newly cut grass in the morning!

Nei, jeg har ikke tenkt å gå over til engelsk på bloggen min, men jeg har fått noen forespørsler i det siste om jeg ikke også kan oversette en del av tekstene også, så det skal jeg forsøke litt fremover.

De siste to helger har vi, som mange vet, vært i Sverige hvor vi har jobbet mye på eiendommen. Selv om vi gjør det meste selv, skal vi inrømme at vi har hjelp av en "trädgårdstjänst" når det gjelder klipping av plenen. Det var faktisk herlig å våkne til lyden av gressklippere og kantklippere som jobbet ivrig. Duften av nyklippet gress må jo være noe av de beste sommerdufter som finnes!?


The final two weekends we have spent at our swedish holiday home. Even though we try to do most of the job ourselves, I must admit that we have hired a "gardener service company" that will take care of our lawns. It was actually a wonderful feeling to wake up to the sound of lawn mowers and edge trimmers yesterday morning. The scent of newly cut grass must be one of the most authentic feel of summer I can imagine! As you can see, the lawn is not a very well trimmed one, but we love it just the way i is! I have added soil and seeds to get it "all over" green. 

Plenen fortsetter gjennom skogen som strekker seg langs elven på begge sider av hagen vår. Vi ønsker å beholde den slik den har vært der den fungerte som kjerrevei mellom to byer i mange hundre år.
The lawn continues through our forests stretching alongside the river on both sides of our garden. We want to keep it as is , since it functioned as a lane between two cities for centuries. 

Kommentarer

  1. Regner med at du har sett filmen The scent of green papaya in the morning? :-)

    SvarSlett
  2. Lukten av nyslått gress er en liflig sommerduft :) Litt kjedelig jobb, men du så pent og ordentlig det blir etterpå :)

    SvarSlett
  3. Helt riktig Kirstin ;-) Du har sett den du også forstår jeg.

    Joda, det kan være litt kjedelig å klippe gress, men faktisk pleier jeg å trives med den jobben, så lenge en ikke bruker en håndklipper uten motor på et for stort område... ;-)
    Problemet mitt er som vanlig tidsklemma: Hva skal en prioritere når en er på hytten og egentlig bør ha litt ferie :-) Da er det deilig å kjenne duften av nyklippet gress og se hvordan hagen straks ser så mye mer velstelt ut :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg