Noe gammelt, noe nytt... / Something old, something new...

Nei, jeg går ikke i gifteplaner..
Denne helgen har vi fått veldig mange spennende planter både til skogen og skråningen vår.
På Lørdag var der planteloppemarked på Skedsmo og til tross for at været hele tiden truet med å vise seg fra sin dårlige side, fikk samboeren og jeg kjøpt inn en mengde planter som nok ikke er særlig spennende for de mer avanserte hageeiere, men små skatter for oss som forsøker å anlegge en "Woodland garden".

No, I am not preparing for a wedding....
This weekend has been very rewarding for our Swedish garden. The reason is that we have been buying very many exciting plants for our forest and sloap. - Well exciting for us, but probably not for more experienced garden owners.
Saturday the Garden society of Skedsmo near Oslo held a "fleemarket of plants". The members sold plants from their own gardens at very reasonable prices, so I purchased many that might be suitable in a Woodland garden.
Været har vært flott denne helgen med en skikkelig følelse av sommer, så jeg har sittet på terrassen og katalogisert alle plantene vi har kjøpt, både på loppemarked og i hagesenteret.
Weather has been great this weekend, so after buying the plants, I have been sitting at the terrasse in Oslo, trying to catalog all new additions.
Nå teller jeg dagene til vi skal reise tilbake til Sverige for å få plantet alt vi har kjøpt. Øverst til høyre på bildet en japansk lønn; Acer Palmatum Atropurpurea. Øverst midten - en tomatplante som ikke skal plantes i skogen ;-) Ellers er der hasselurt: Asarum Europaeum, eføy: Hedera Helix, geranium Phaeum "Spiro D´Or". Gravmyrt; Vinca Minor og mange flere.
These days I can`t wait to go back to Sweden to plant everything we have purchased. The picture above show a tiny fraction of it. At the top right an Acer Palmatum Atropurpurea. Top centre; a tomato plant, not intended for the woodland garden ;-)
Other plants on the picture: Asarum Europaeum, ivy: Hedera helix, Geranium Phaeum "Spiro D´Or", Vinca Minor and many others.

Lengst til venstre; Humle: Humus Lupulus, Pulmonaria Saccharata oa.
At the far left: Humus Lupulus, Pulmonaria Saccharata and others.

Kommentarer

  1. Tror neste års hagetur for undertegnede må gå til torpet ditt, for i denne farten kommer du nok ganske langt før frosten faller;o) Gi beskjed om det er noe jeg har jeg skal ta av noen biter til deg. Bidrar gjerne til galskapen;o);o)

    SvarSlett
  2. Og jeg som trodde jeg kunne gratulere med den hellige ektestand :) Men kan jo gratulere deg med flotte planter i stedet. Rødbladet Acer lyser så flott opp, jeg er svært glad i dem. Geraniumen var også lekker! Kan tenke meg det kribler i plantegenet nå ja :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg