En rosa frøken som ville være gul... Moseplassens X-faktor



La meg si det først som sist. Jeg synes gule blomster fortjener like stor oppmerksomhet i hagen som de fleste andre farger. Alle har de en plass i det store spekteret som er med å danne en regnbue.
Likevel er det ofte slik at jeg har satset på litt andre fargetoner i hagen bak drivhuset. Der er det planter i rosa, lilla, blått, hvit og grått som stort sett regjerer. Gult er som oftest å finne i woodland delen av eiendommen.
Jeg er derfor ganske sikker på at jeg kjøpte dagens skjønnhet som en rosa barrotsplante. Skiltet ble fjernet før blomstring så jeg aner ikke hvilken sort hun egentlig skulle være - og for å være helt ærlig så bryr jeg meg ikke så veldig... - og det gjør tydeligvis ikke hun heller. Hun vil da slettes ikke være rosa? Det er da mye kulere å kle seg i gult!
Så da får hun jo selvfølgelig lov til å gjøre akkurat det. I tillegg har hun en forførende herlig duft av citrus over seg.
For å være ærlig synes jeg gult kler henne, så da får hun stå der da. Omgitt av brødre og søstre i helt andre fargetoner. Hun er og blir annerledes-  og er stolt av det!
:-)

Foran, på drivhustrappen står noen kremgule slektninger og kaster misunnelige blikk bak mot rosehagen. Tenk om de også kunne få lov å en gang bo der....?


Ha en fortsatt riktig fin dag





Kommentarer

  1. Nydelige roser. Jo den kler å være gul :-). Og på bilde nr. 2 ser det ut som rosen har fått en ytterkant av krystaller. Vakkert! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så vakker den var! Skjønner godt den vil være gul jeg:)
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  3. Nydelig og gul kan hun løfte hodet stolt blant alle de vanlige rosa og røde...

    SvarSlett
  4. En riktigt vacker ros. Lycka till!

    SvarSlett
  5. Det er en vakker rose.
    Ha en flott kveld.
    Mormor

    SvarSlett
  6. Jeg sier det bare, at jammen kler rosene et dryss med vanndråper i håret?! Masse lykke til med dine lekre roser! Marit

    SvarSlett
  7. Nydelege gule roser.
    Lukke til.

    SvarSlett
  8. For en vakker rose! Jeg syns jeg kjenner duften helt hit!
    Lykke til!

    SvarSlett
  9. Gult er kult - helt tydelig at denne rosen har skjønt akkurat det. Nydelig er den!

    SvarSlett
  10. Hei
    Nydelig rose. Ønsker deg masse lykke til med denne flotte x-faktor blomsten.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  11. Nydelig! Og kler absolutt gult bedre enn rosa ja.
    Lykke til :-)

    SvarSlett
  12. Hur det är är så är den mycket vacker. Ha en fin och skön mitt i veckan
    Lycka till
    Kram Meta

    SvarSlett
  13. Nydelig fotografert! Jeg likte spesielt godt det første bildet ditt :)

    Lykke til!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg