Ut av vinterdvalen...


Nå har jeg forhåpentlig begynt å våkne etter bloggtørken...
Et nytt år har alt kommet godt i gang og med det har lengselen etter sommer, hageliv og plantestell igjen begynt å melde seg.

Det føles nesten som en lettelse, for fjorårets sesong var jeg faktisk hagelei stort sett hele tiden. Det skyldtes nok at jeg har en tendens til å "gape over " litt for mye samtidig. 2014 var preget av for mange påbegynte prosjekter som ikke ble fullførte, for mange plantebestillinger- store mengder ugress osv. Selv om jeg roet meg ned i 2015 tok det faktisk nesten en hel sesong før hageinteressen begynte å melde seg igjen.


Nå håper jeg den vil vare helt frem til høsten.... Jeg har derfor bestemt meg for at jeg skal konsentrere meg om å fullføre prosjekter - fra tidligere år.
Et av disse er drivhushagen. Muren vi pusset i sommer skal få takstein. De eksisterende bedene må graves opp og opphøyde bed skal bygges og beplantes. Så håper vi å legge brostein i denne delen av hagen.
Vi blir med andre ord, ikke arbeidsledige kommende sesong heller... ;-)




Ha en fortsatt riktig fin dag.

Kommentarer

  1. Wow for en flott murvegg, kjekt å kjenne at hagegleden kommer tilbake.
    Ha en fin dag,
    hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg. Takk for hyggelig kommentar. Ja, nå håper jeg den blir værende hele sesongen :-)
      Ha en fortsatt fin dag.

      Slett
  2. Kjekt med hageplaner i januar og hyggelig du er tilbake med bloggen.

    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Randine. Takk for hyggelig kommentar. Ja, hageplanlegging gjør at vinteren føles kortere :-)
      Ha en fortsatt fin dag
      Stein

      Slett
  3. Hej Stein!

    Det var länge sedan och jag undrade om du kanske tröttnat på trädgård men som tur var är det inte så. Visst, ibland kan det bli för mycket men då får man kanske ta det lugnt ett tag och fundera på hur man kan strukturera upp det hela - precis som du har gjort!

    Allt gott - snart grönskar det i rabatterna igen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gunilla. Ja, det er et godt råd å ta "et skritt tilbake" og fundere på hvordan hagen bør struktureres. jeg må inrømme at jeg ikke er så flink til det. jeg har fortsatt ikke noen plan over hvordan det hele skal se ut til slutt. Men litt etter litt oppdager jeg ting som jeg håper og tror vil komplementere hagen. Hvis ikke får jeg heller endre på og omplante etter hvert ;-)

      Slett
  4. Hej Stein, godt du har fået haveglæden tilbage!
    Jeg går også og længtes efter sommer, men det har såmænd knapt nok været vinter endnu, her i DK! Der er ikke det store at skrive om i haven, men lidt oplevelser med rådyr og fugle . . .
    Rigtig flot mur, glæder mig til at se fortsættelsen!

    SvarSlett
  5. Eh- høres ikke akkurat ut som for lite prosjekter dette heller!
    Så flott at hagelysten har kommet tilbake :)
    Ja, nå får jeg gledesblaff av å tenke på alt det fine som skal dukke opp om noen små måneder. Og er i full gang med såprosjekter (som jeg egentlig ikke skulle ha i år). M.a.o. vårlengselen er i full gang!

    SvarSlett
  6. Håper inderlig at du ikke bli lei av hagen :) Jeg ser frem til å følge med i de spennende prosjektene dere har. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  7. Hei Stein. Jeg får virkelig håpe hagegleden din kommer tilbake for fullt! Jeg ble fryktelig lei på ettersommeren fordi hjorten spiste opp nesten alt av både grønnsaker og blomster. Nå planlegger jeg å sette opp et mye høyere gjerde, så får jeg håpe på en bedre sommer i år. Lykke til med prosjektene dine! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  8. ...fantastiske vintermotiver fra jeres smukke svenskehagen...:-)

    gode hilsener
    Kjeld

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg