En hagevandring / Visit to a special garden..

I de to siste blogginleggene har jeg fortalt litt om hva jeg kjøpte på plantesalget på Ramme gård. Dette er en privat eiendom med gårdsdrift basert på økologiske prinsipper. Gården ligger vakkert til- ikke så langt unna Oslo. Les mer om Ramme gård her: http://www.rammegaard.no/
In my two most recent posts I have informed you about the plants I purchased at Ramme farm. This is a private property that is also producing ecologically grown vegetables ++. The property is cituated in Hvitsten, not so far from Oslo. You can read more about Ramme here: http://www.rammegaard.no/  

Vi fikk også tid til en tur i hagen. Der var det mye inspirasjon å hente. Selv om jeg ikke kommer til å forsøke å skape en kopi på noen som helst måte, likte jeg veldig godt enkelte av de fantasifulle kombinasjonene av engelsk, fransk og natur hager sammen med maurisk inspirerte vannhager! Nå ser jeg frem til plantesalget der i September!
We also got time for a tour in the gardens. There was a lot of inspiration to be found. Even though I won`t try to create a replica in my own garden ;-) I loved the combination of English, french and woodland garden mix combined with water features from mauric gardens! I am really looking forwards to the plant sale there in September!
Jeg lar bildene tale for seg.
NB: Bilder av Ramme er ikke tillatt for kommersiell bruk. Siden jeg ikke har noen inntekt på min blogg, regner jeg med det er lov å legge ut disse bildene jeg tok på turen. Om noen andre er av en annen mening er jeg glad for tilbakemelding.

Kommentarer

  1. En hagevandring i Havelyst er en fryd for sjel og øye. Jeg fikk dessverre ikke vært der, men håper på en tur under høstdagene. Søylebøkene er fantastiske, både den gule og den rød :)

    SvarSlett
  2. Det er koselig med hagevandring. Flotte bilder.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg