Peonimport fra Kina. Forts.

Jeg bestilte noen flere trepeoner, samt 1stk   fra Kina.
Her kommer resten av listen:

Denne trepeonen heter Zhongchuan  og er en vakker, smørgul variant med islett dyp burgunderrøde tegninger . Planen er å plante denne ved drivhuset som jeg kommer til å sette opp i løpet av forsommeren. Denne delen av hagen kommer til å gå i gule, oransje og dyprøde varianter. Er litt spent på hvordan det kommer til å se ut, men jeg ser for meg "ildens farger"..
























Guan Shi Mo Yu er en burgunderrød variant som jeg ønsker å plante i nærheten av den hvite med burgunderrøde tegninger. (E Luo Si) Disse peonene skal visst bli som store busker/lik våre mer kjente syriner. Noen som har noen erfaringer med dem? Jeg er takknemlig for all feedback!






Denne skjønnheten bærer sitt navn med rette: "Skjønnhetens ansikt" eller Mei Ren Mian på Mandarin.(Bildet nedenfor.) Den har en sart, rosa farge som kommer til å passe fint inn med de andre rosa variantene nær min planlagte "woodland garden".


Her kommer en "Silver red" Yin Hong Quiao Dui. Jeg misunner virkelig dem som har en hage der de bor. Skulle jo gjerne nyte hagen og naturen hver dag i stedet for en leilighet i Oslo, men derfor blir jo helgene enda mer satt pris på når jeg kommer bort til Sverige og kan gå rundt og planlegge, plante, se suksess eller fiasko før jeg må tilbake til storby og jobb.










Kommentarer

  1. Åååå...enda flere peoner å falle i staver av. Du har valgt helt etter mitt hjerte, så altoverskyggende nydelige de er! Spesielt den øverste :) Mmm..lekker. Og den mørke...og...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg