Vårtegn i vinterstid - Jeg sår frø!


Som jeg før har nevnt overtok vi en hage som nesten ikke hadde vært opparbeidet. Ingen prydtrær, busker eller stauder vitnet om hvordan hagen en gang i tiden hadde sett ut, men jeg er full av ideer. Nå som vi har bestemt oss for å fjerne noen mål skog ved huset er jeg i full gang med å planlegge en "Woodland garden" Å kjøpe ferdige busker og trær ville koste mye mer enn vi har råd til. Jeg har derfor gjort som mange andre "hagegale" i vinter og kastet meg over en mengde kataloger fra ulike internettfirmaer.
Frøene har begynt å ankomme for flere uker siden. Så mange at jeg plutselig innså et stort problem. Hvor i all verden skal jeg så alle disse i en liten leilighet i Oslo?
Uansett. Nå har jeg i hvert fall begynt å plante de første. I dag kom følgende i jord:


Hvit akeleie: "Aquilegia Vulgaris - White Tower"


Akeleie: "Aquilegia Vulgaris - William Guinness"














Akeleie "Aquilegia Vulgaris - Magpie"













Bunndekker: "Hasselört - Asarum Europaeum"













Anemone: "Anemone Rivularis"













Revebjelle - Digitalis Purpurea "Pam´s choice".

Kommentarer

  1. Var ikke klar over at du hadde blogg, lagt til i favoritter. Dersom du får for mye Revebjelle, kan jeg godt bytte mot noe, f.eks stiklinger av christmas box, Viburnumer etc...
    Lykke til

    SvarSlett
  2. Hei Mona og takk for det :-)
    Jeg lover å huske på å kontakte deg om det går fint med revebjellene da - eller tenkte du på frø?

    SvarSlett
  3. Dette er utrolig spennende og GØY! :) Har bestilt masse frøposer jeg også, he he. Lurer litt på hvor jeg skal gjøre av alle - men får bruke det arealet jeg har :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg