8 Desember: Julekalenderens luke 8.

I år har jeg kjøpt inn mange amaryllus løk som har begynt å få blomsterknopper. I fjor prøvde jeg å ta vare på disse ved å plassere dem mørkt og kjølig i et skap i Sverige, etter avblomstring selvfølgelig ;-)  Dessverre viste det seg at løkene ble skadet av frost!
Jeg gir meg ikke, så i år skal jeg prøve igjen. Denne gangen skal jeg følge en del tips og råd fra venner. Jeg skal ikke plassere løkene i et mørkt og kaldt skap denne gangen, men la plantene stå med blader i lyset. Jeg skal også følge rådet om å plante dem ut i hagen i slutten av mai for å ta dem innendørs igjen i September. De skal da få ligge tørt og mørkt uten jord til de igjen skal i jord i begynnelsen av November.
Fingers crossed!

Kommentarer

  1. Lykke til! jeg merker at jeg ikke har tolmodighet til hippeovervintring, men ser jo at det kan betale seg med skjønne hippesamlinger :D

    Jeg ser at denne bloggen ikke ligger på Hageblogger-listen og har derfor lagt deg til. Dersom du ikke ønsker å stå på listen så ta kontakt i kommentarfeltet på Hageblogger eller send meg en epost på moseplassen alfakrøll gmail.com

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg